Japonsko - krajina biorobotov

Kramola

Táto krajina je akoby z inej planéty

Väčšina obyvateľov krajiny je sústredená v mestách. Preto buďte pripravení na konštantné čiary. Linka na nástup do vlaku, linka na eskalátor, linka na reštauráciu. Áno, stačí sa najesť v niektorej pouličnej reštaurácii, vydržať čakať dve hodiny.

Mimochodom je prekvapujúce, že súčasne existuje aj taký problém ako „ohrozené dediny“. Iba tu je tento problém opäť s miestnou chuťou.

Vzhľadom na rýchle starnutie národa a preľudnenie megacít vo vidieckych oblastiach sa zvyšuje počet opustených domov.

Úrady malých osád prijímajú drastické opatrenia: niektoré domy sú ponúkané na dražbu za nominálny poplatok, iné rozdávajú za nič, a niektoré sú dokonca ochotné zaplatiť navyše, ak tam začnete s opravou.

Existujú samozrejme obmedzenia - bezplatné bývanie sú poskytované iba mladým rodinám s deťmi, rodičia nesmú byť starší ako 43 rokov a deti by nemali byť staršie ako vek žiakov základných škôl.

Zároveň sú rodiny povinné presťahovať sa do tejto dediny a určite v nej bývať, a nielen prísť na dovolenku alebo na dovolenku. Takže tí, ktorí chcú mať letné sídlo v Japonsku zadarmo, môžu zabudnúť na svoje dúhové sny.

Mentalita

Čo sa týka Japoncov, ktorí sú pozorní na maličkosti, legendy idú. A nie zbytočne.

Niekedy sa zdá, že sú schopní priviesť akýkoľvek podnik k absurdnému limitu.

Okrem najdlhšie žijúcich je to jeden z najťažšie pracujúcich národov na svete. Priemerný Japonec spí v noci iba 6,5 ​​hodiny. Preto väčšina zaspáva počas prestávky v práci, v parkoch, kaviarňach, kníhkupectvách, nákupných centrách a na akomkoľvek inom verejnom mieste. Takýto sen je taký rozšírený a taký normálny, že Japonci na to majú slovo - inemUri, čo znamená „byť v spánku“. V iných krajinách môže spánok v práci stáť zamestnanca za tú istú prácu, ale nie v Japonsku. Tu sa to považuje za prejav horlivosti, pretože človek je tak oddaný svojej práci, že pracoval až do vyčerpania.

Japonci sú majstrami vymýšľajúcich zábav pre seba, kde si mohli uvedomiť svoju japonskú horlivosť, trpezlivosť a sústredenie.

Napríklad DorodAngo - gule zeme, leštené do lesku. Teoreticky je všetko celkom jednoduché: zmiešame zeminu a vodu do stavu plastových nečistôt, vytvoríme hladkú guľu. Potom zaschneme a pošúcháme povrch do zrkadlového lesku, tzv. „HikAru“ („žiariaci“) stav.

V skutočnosti je to neustála zmena zdĺhavých monotónnych akcií na niekoľko hodín. A musíte neustále zabezpečiť, aby lopta nepraskla.

Jeden japonský klenotník si pravdepodobne nechcel zašpiniť ruky špinou a prišiel s iným pobavením. Vzal si 16-metrovú kotúčik kuchynskej fólie a začal ju pokrčovať, potom ju kladivo a potom vyleštiť.

Pár tuctov japonských človekohodín - a dostanete takú loptu. Je zrejmé, že ostatní Japonci boli nadšení, a teraz je celá krajina posadnutá leštiacimi fóliovými guličkami.

Je však nemožné povedať, že Japonci sú nudní, sú jednoducho iní. Mimochodom, je to veľmi jasne viditeľné nielen v anime, ale aj všeobecne na japonských šou a televízii. Čo tam vôbec nie je.

Transport

Japonská verejná doprava je, samozrejme, presná a neuveriteľne rozvinutá.

Taxíky sú tu veľmi drahé, kontrola na cestu môže predstavovať desiatky tisíc rubľov.

Je však nepravdepodobné, že by si požičanie automobilu našej osobe uspelo: ruské práva v Japonsku sa menia na tekvicu.

Vlastníctvo osobného automobilu má tiež svoje vlastné nuansy.

V Japonsku môžete nielen ušetriť peniaze a kúpiť si auto. Najprv musíte dokázať, že ho bude schopný používať bez toho, aby spôsobil ostatným nepríjemnosti. Jednou z hlavných požiadaviek je prítomnosť osobného parkovacieho miesta umiestneného v okruhu najviac 2 km od domu. Parkovacie miesto sa často prenajíma.

Dôležitá je aj veľkosť parkoviska. Ak podávate dokumenty polícii, musíte poskytnúť výkres svojho parkoviska. Policajt vám nemusí dovoliť kúpiť úplne nový SUV, ak sa domnieva, že vaše parkovisko je pre neho príliš malé.

A tiež Japonsko je najviac cyklistická krajina v Ázii. A Tokio je jedným z desiatich najviac cyklistických miest na svete.

Zároveň však krajina nemá prakticky žiadnu cyklistickú infraštruktúru! Celé ulice sú pre cyklistov uzavreté.

Ak si myslíte, že musíte dodržiavať iba pravidlá plateného parkovania bicyklov, potom sa mýlite. Cyklisti majú vlastné pravidlá jazdenia a systém pokút za porušenie týchto pravidiel.

Všetky bicykle musia byť registrované. Na bicykel je nalepená špeciálna nálepka s číslom a majiteľovi je vydaný preukaz totožnosti, ktorý musíte mať vždy pri sebe.

Komentáre

comments powered by Disqus